matalebetalaei

فواید تره فرنگی

 

1. کاهش وزن:
 
در بالا بحث کردیم که اگر می خواهید از غذاهای سبک اما مغذی لذت ببرید, وقت آن است که تره فرنگی را به شام خود اضافه کنید. آن ها از درصد زیادی آب تشکیل شده اند. کالری خیلی کمی دارند, اما حاوی مقدار زیادی فیبر هستند.
 
جالب است این نکته را بدانید که در هر 100 گرم تره فرنگی، 38 گرم آب, 1 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر رژیمی وجود دارد. مواد مغذی کافی از جمله ویتامین A, ویتامین B6, ویتامین C و ویتامین K را به شما می دهد.
 
همچنین مواد معدنی مانند آهن, کلسیم, منیزیم و منگنز را از تره فرنگی نیز دریافت می کنید. ترکیب این سبزی با غذایی که حاوی پروتئین و دیگر سبزیجات سبک است، به شما کمک می کند وزن خود را به روش سالمی کاهش دهید.
 
 
2. مراقب هضم و گوارش خود باشید تا بهتر استراحت کنید:
 
تره فرنگی یکی از معدود غذاهایی است که حاوی پری بیوتیک می باشد، نوعی باکتری خوب که به جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند. همچنین از فلور روده مراقبت می کند و ترشح صفرا را تحریک می کند، تا هضم ما را بهبود بخشد.
 
3. تره فرنگی برای مبارزه با عفونت ها:
 
مزه اش چطور است؟ مزه اش بین سیر و پیاز است و البته بسیار نامحسوس است, اما با کمی گوگرد, طعم غذاهای دارویی را به ما یادآوری می کند. در واقع این یک تصادف نیست. خواص ضد میکروبی دارد. این گیاه به اندازه سیر قوی نیست, اما هر دو به طور مشابه از چیزی به نام آلینایا تشکیل شده اند.
 
اگر به خوردن تره فرنگی در شام عادت کنیم, متوجه می شویم که چقدر سالم هستیم. قادر به مبارزه با باکتری هایی هستیم که بر دستگاه گوارش ما تاثیر می گذارند.
 
4. مبارزه با حفظ آب بدن:
 
شام خوردن مهم است. بسیاری از ما به آن اهمیت نمی دهیم و فقط یک چیزی می خوریم. خوردن غذاهایی با کالری بالا و یا خوردن سس ها باعث می شود که ما احساس سنگینی کنیم.
 
حفظ مایع با سبک زندگی ارتباط دارد و لازم است تغییرات کمی ایجاد شود. آن ها به دلیل تعادل سدیم و پتاسیم برای مبارزه با حفظ آب خوب هستند.
 
غنی از فیبر هستند، که به راحتی سموم را از بدن ما پاک می کنند. اگر در طول شب مصرف شوند, به طور موثری کار پاک سازی سموم از بدن را انجام خواهند داد.
 
 
5. تره فرنگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن:
 
تره فرنگی منبع بزرگ و کاملی از ویتامین A است، ویتامین محلول در چربی نیز رتینول هستند. آن بخشی از تشکیل و نگهداری سلول های ما است که از سیستم ایمنی مراقبت می کند.
 
+ نوشته شده در  يکشنبه 26 اسفند 1397ساعت 16:02  توسط matalebetalaei 

مضرات با عجله غذا خوردن در مقابل فواید آرام خوردن آن

 مضرات با عجله غذا خوردن در مقابل فواید آرام خوردن آن

 
فواید آرام و آهسته غذا خوردن:
ما یک جامعه شلوغ، پریشان، و عجله دار هستیم. خیلی سریع ما به ندرت زمان را صرف چشیدن مزه می کنیم … یا حتی گاهی اوقات آن را به درستی می جویم.
 
برای ما مهم نیست که چه کسی هستیم حتی اگر شما یک مربی تغذیه با مدرک کارشناسی ارشد در همین زمینه هستید ؛ وقتی افراد بزرگ می شوند فقط سعی دارند وزن خود را حفظ کنند. باید یاد بگیریم که دوباره آهسته تر غذا بخوریم که البته این کار همیشه آسان نیست.
 
چرا باید به آرامی غذا خورد؟
احساس رضایت:
 
یکی از مهم ترین فواید غذا خوردن به آرامی این است که به بدن زمان می دهید تا تشخیص دهید که سیر هستید.حدود بیست دقیقه طول می کشد تا علایم سیری به مغز ارسال شود. اکثر وعده های غذایی مردم این قدر طول نمی کشند.
 
کالری اضافی را تصور کنید که می توانید به سادگی بگیرید، چون به بدنتان زمان نمی دهید. حال تاثیر آن کالری اضافی را در وزن خود تصور کنید به این شیوه غذا خوردن همچنین به ما کمک می کند تا احساس رضایت بیشتری کسب کنیم - که متفاوت از "حس سیری" است.
 
وقتی شما غذا را آهسته می خورید، غذا را مزه می کنید، به مزه و بافت آن توجه می کنید، که این احساس خوبی در شما آزاد می کند.
 
فواید آهسته غذا خوردن نسبت به با عجله غذا خوردن
بهبود هضم:
 
خوردن به آرامی نیز به هضم ما کمک می کند.به هضم به عنوان یک واکنش زنجیره ای فکر کنید. به محض مشاهده، بو و یا فکر کردن در مورد غذا (گام 1)، ترشح بزاق را شروع می کنیم تا برای قرار دادن آن غذا در دهان خود آماده شویم (گام 2).بزاق حاوی آنزیم هایی است که غذا را تجزیه می کنند و دهان را برای بلعیدن آسان تر آماده می کنند در همین حال، بخش گوارشی 3، 4، 5 و غیره آماده رفتن به سر کار هستند.
 
معده ما شروع به ترشح اسید بیشتر می کند و روده کوچک شروع به آماده شدن برای غذا می کند و غیره. اگر ما این فرآیند را با عجله انجام دهیم، بخش GI خود را مجبور به انجام کارها قبل از آماده شدن کامل آن می کنیم.
 
بدون عجله غذا خوردن چه خاصیتی دارد؟
افرادی که آرام غذا می خورند 2 اونس غذا در هر دقیقه مصرف می کنند اما افرادی که با سرعت متوسط میخورند با سرعت متوسط 2.5 اونس غذا در هر دقیقه مصرف می کنند.مصرف کنندگان سریع 3.1 اونس در هر دقیقه مصرف می کنند.
 
آن ها همچنین گاز بزرگتری می زنند و قبل از بلعیدن کمتر می جوند.این به این معنی است که نه تنها افرادی که سریع غذا می خورند، غذای بیشتری را در مدت زمان معینی صرف می کنند، بلکه غذا به خوبی فرآوری نشده را می بلعند.
 
غذا اساساً در شکم این افراد با تکه های بزرگ وارد می شوند.هضم در دهان شروع می شود، بنابراین برای معده تان سخت است که تکه های بزرگ غذا را هضم کند.
 
 
 
غذایی که به درستی شکسته نشده باشد،می تواند منجر به سو هاضمه و دیگر مشکلات GI بالقوه شود.
 
 
و چه کسی این اتفاق را دوست خواهد داشت؟! 
 
بیشتر تحقیقات در مورد این موضوع نشان می دهد که خوردن به آرامی به شما کمک می کند تا کم تر غذا بخورید، به خصوص اگر می خواهید وزن خود را از دست بدهید و یا حفظ کنید.هنگام خوردن سریع، زنان 646 کالری را در عرض 9 دقیقه مصرف می کنند.
 
در هنگام خوردن آرام، زنان 579 کالری را در 29 دقیقه مصرف می کنند.اگر شما پیش بینی کنید که هر روز سه وعده غذا می خورید، میتوانید ببینید که چگونه خیلی سریع کالری اضافی می گیرد و این یک تغییر جالب دیگر است:
 
وقتی زنان به سرعت غذایشان را میخوردند، بعد از یک ساعت، گرسنگی بیشتری را گزارش کردند بنابراین نه تنها خوردن سریع منجر به مصرف غذای بیشتر می شود، بلکه در واقع زنان را کم تر راضی می کند البته در مقابل، خوردن آهسته به معنای غذای کم تر، با دوام بیشتر بود.
 
با عجله غذا نخوردن و فواید آب خوردن
آبرسانی بهتر:
 
نوشیدن آب به حفظ تعادل مایعات بدن ما کمک می کند و به کلیه ها کمک می کند و روده ها موثرتر عمل می کنند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد و یک طرف فایده غذا خوردن به آرامی این است که به نظر می رسد مصرف آب در طول غذا را کاهش می دهد.
 
دانشگاهی میزان آبی که شرکت کنندگانش در آن می نوشیدند را مقایسه کرد. هنگامی که آرام غذا می خوردند، زنان 409 ml (در حدود 14 اونس) آب می نوشند. وقتی آن ها به سرعت غذا خوردند، تنها 289 ml آب می نوشند.
 
نتایجی که برخی اوقات دانشمندان را به شگفتی وا می دارد که آیا نوشیدن آب بیشتر چیزی است که به مردم کمک می کند که احساس رضایت بیشتری بکنند یا خیر.بنابراین، محققان این نظریه را به معرض آزمایش گذاشتند.
 
با تغییر در مطالعه زمان ناهار آن ها جذب آب را کنترل کردند، به طوری که شرکت کنندگان مقدار مشابهی از آب را در هر نشست مصرف کردند. 
 
در این نسخه از آزمایش، چه آهسته و چه سریع غذا خوردن، زنان تقریباً همان مقدار غذا را مصرف کردند. و در پایان وعده های غذایی، آن ها نیز اشتهای مشابهی داشتند اما یک ساعت بعد از غذا، کسانی که به آرامی غذا می خوردند، گرسنگی کمتری را گزارش کردند.
 
محققین به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب بیشتر می تواند کلید کمک به ما در خوردن کم تر غذا باشد.خوردن به آرامی به نظر می رسد که گرسنگی را کاهش داده و منجر به سطوح بالاتر سیری بین وعده های غذایی شود ؛ به آرامی غذا بخورید، آب بیشتری بخورید، غذای کمتری بخورید، و احساس رضایت بیشتری بکنید.
 
سریع و با عجله خوردن غذا چقدر خطرناک است و چه عوارضی دارد؟
خوردن به آرامی ممکن است یک نوش داروی کامل برای کاهش وزن نباشد، اما قطعاً به شما کمک می کند تا کنترل بیشتر احساساتان را به دست آورید.
 
در همین حال، تحقیقات در مورد خوردن سریع به اتفاق آرا وجود دارد:خوردن سریع باعث افزایش وزن می شود و باعث می شود که کنترل عادت های غذایی خود را از دست بدهید.اگر غذایتان را در کمتر از 15 تا 20 دقیقه میل می کنید این یعنی خیلی سریع غذا خورده اید.
 
افزایش وزن اصلی ترین و بزرگترین عوارض سریع غذا خوردن:
هر دو مطالعات جمعیت در مقیاس بزرگ و تحقیق بر روی گروه های کوچک تر (مانند آتش نشانی ها) که معمولاً به سرعت غذا می خورند این است:
 
افرادی که سریع تر غذا میخورند بیشتر از افرادی که آهسته غذا می خورند، وزن اضافه می کنند.اگر کاهش وزن و یا ترمیم و نگهداری هدف شما است، آهسته غذا بخورید. 
 
اختلالات خوردن سریع:
 
اگر تا به حال یک اپیزود از پرخوری را تجربه کرده اید، این احساس را خواهید داشت - یک میل شدید برای دریافت غذا داشته اید.تحقیقات نشان می دهد که یکی از نشانه های پرخوری، سرعت خوردن در غذا خوردن است.
 
افرادی که از خوردن وسواسی اجباری رنج می برند اغلب از کنترل رفتار خوردن خود احساس ناراحتی می کنند.بعد از یک دوره پر از پرخوری و یا پس از خوردن بیش از حد، احساس گناه، شرمندگی و پشیمانی می کنند. 
 
خبر خوب این است که شما می توانید از پرخوری، با آهسته غذا خوردن جلوگیری کنید.شاید الان شما نمی توانید حس غذا خوردن تان را از دست بدهید، و این مشکلی ندارد. اما بیشتر افراد می توانند خودشان را آرام کنند.
 
نتیجه گیری با عجله غذا خوردن:
اغلب ما زندگی پر مشغله و با سرعت بالایی داریم، بنابراین قابل درک است که ممکن است سعی کنیم غذاهای خود را با عجله بخوریم. اما خوردن سریع هیچ کمکی به ما نمی کند.
 
وقتی بیش از حد سریع غذا میخوریم، بیش از آنچه نیاز داریم به خوردن ادامه می دهیم، که منجر به هضم ضعیف، افزایش وزن و رضایت کم تر از خوردن می شود.در مقابل، به آرامی غذا خوردن باعث هضم بهتر، نگهداری آسان تر وزن ورضایت بیشتر از وعده های غذاییمان میشود.
 
+ نوشته شده در  سه شنبه 14 اسفند 1397ساعت 14:41  توسط matalebetalaei 

فرم درخواست همکاری

اگر تمایل به همکاری با مجموعه رافدین را دارین لطفا به منوی سایت مراجعه کرده و فرم درخواست همکاری را پر کنید
 
+ نوشته شده در  سه شنبه 2 بهمن 1397ساعت 12:48  توسط matalebetalaei 

بازاریابی در عراق

 

بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing): بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. برای روشن شدن این تعریف باید ابتدا اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.
 
  برای بازاریابی در عراق اینجا کلیک کنید
+ نوشته شده در  سه شنبه 2 بهمن 1397ساعت 12:44  توسط matalebetalaei 

خواص انجیر

 

1. بهبود سلامت گوارش با مصرف انجیر:

انجیر ها یبوست را کاهش می دهند و سلامت کلی هضم را بهبود می بخشند. هر روز صبح انجیر مصرف کنید تا با مشکلات گوارشی خداحافظی کنید.

2. خواص انجیر برای بهبود سلامت قلب:
انجیرها سطوح تری گلیسیرید را در خون کاهش می دهند و به بهبود سلامت قلب کمک می کنند همچنین حاوی فنل ها و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.


3. کلسترول پایین با خوردن انجیر:
انجیر ها حاوی پکتین، فیبر محلول هستند که سطح کلسترول را کاهش میدهند. فیبر موجود در انجیر کلسترول بیش از حد در سیستم گوارش شما را از بین می برد و آن را به روده منتقل می کند.

4. خواص انجیر برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ:
مصرف منظم انجیر می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. فیبر در انجیر به سرعت به حذف زباله ها در بدن کمک می کند که برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ مفید است.

5. درمان کم خونی با مصرف انجیر:
کودکان، نوجوانان در حال رشد و زنان باردار باید سطوح آهن خود را نظارت کنند تا از عوارض جلوگیری کنند. همچنین اگر بیمار هستید یا تحت عمل جراحی قرار داشته باشید، انجیر را در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا میزان آهن در بدن شما افزایش یابد و مشکل را زودتر برطرف کنید.

6. انجیر با میزان قند پایین در بیماران دیابتی:
نه تنها میوه، بلکه برگ نیز برای سلامت شما مفید است. برگهای انحیر دارای ویژگی های شگفت انگیز هستند که به تنظیم میزان قند خون شما کمک می کند.

7.جلوگیری از سرطان پستان با انجیر:
انجیرها از جمله میوه هایی هستند که دارای بیشترین مقدار فیبر می باشند. و مشخص شد که زنانی که در طول نوجوانی و جوانی انجیر مصرف کرده اند،در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.


8. خواص بینظیر انجیر برای تقویت استخوانها:
انجیر ها حاوی کلسیم، پتاسیم و منیزیم هستند که موجب سلامتی استخوان ها می شوند.انجیر تراکم استخوان را بهبود می بخشد و شکستگی استخوان ها را کاهش می دهد ، کلسیم برای حفظ استخوان های سالم بسیار مهم است و انجیر یکی از بهترین منابع آن است.

9. انجیر غنی در آنتی اکسیدان ها:
انجیر ها منبع آنتی اکسیدان ها هستند و آنها رادیکال های آزاد را در بدن شما خنثی می کنند و با بیماری ها مبارزه می کنند.انجیرها یک منبع غنی از آنتی اکسیدان های فنولی هستند ، آنتی اکسیدان ها در انجیر لیپوپروتئین ها را در پلاسما غنی می کنند و از اکسیداسیون بیشتر آنها را محافظت می کنند.

10. تنظیم فشار خون بالا با انجیر:
به غیر از پتاسیم، امگا 3 و امگا 6 در انجیر نیز به حفظ فشار خون کمک می کنند.

11. خواص عالی انجیر برای جلوگیری از فشار خون بالا:
هنگامی که پتاسیم کمتر و سدیم بیشتری مصرف می کنید، تعادل سدیم پتاسیم در بدن مختل می شود. انجیر تعادل این دو ماده را در بدن ایجاد می کند.

12.خواص انجیر برای درمان بیماری آسم:
یک روش کارآمد برای مقابله با آسم، این است که مخلوطی از پودر دانه های زغال اخته، عسل و انجیر را مصرف کنید ، همچنین می توانید آب انجیر را مصرف کنید، تا آسم را تسکین دهید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 20 دی 1397ساعت 13:08  توسط matalebetalaei 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد